King of Avalon: Poradnik przygotowujący do walki
Budynki, których potrzebujesz
Aby utworzyć swoją armię, konieczne jest szkolenie znacznej liczby żołnierzy. Warto wiedzieć, że budowanie takiej armii wymaga rozbudowy wielu różnych budynków, które muszą być ulepszane, aby utrzymać równowagę sił. Na początek omówmy, jakie budynki są niezbędne w tym procesie. Jednak przed przystąpieniem do szczegółów, warto podkreślić, że wszystkie wymienione budynki można ulepszać aż do maksymalnego poziomu 40.
Namiot wojskowy
To miejsce jest przeznaczone do przechowywania żołnierzy, nie zaś do ich szkolenia. Twoja armia ma ustalony limit co do liczby jednostek, a zwiększenie tego limitu wymaga budowy namiotów wojskowych. Zaleca się wybudowanie przynajmniej czterech takich namiotów na etapie środkowej gry i ich ulepszenie. Ten budynek ma także dodatkowy efekt, wpływający na tempo szkolenia, co oznacza, że czas wymagany do wyszkolenia nowych żołnierzy zostanie skrócony. Ostateczny poziom namiotu wojskowego dodaje +205 jednostek oraz zwiększa prędkość szkolenia o 20%.
Baraki
To miejsce służy szkoleniu piechoty. Im bardziej ulepszysz ten obiekt, tym wyższą jakość piechoty (jak włócznicy czy wojownicy) możesz wyszkolić. Istnieje wiele różnych podkategorii w każdej klasie żołnierzy, a aby posiadać najlepsze jednostki, budynek treningowy musi osiągnąć swój maksymalny poziom. Dokładne informacje na temat tych podkategorii znajdziesz w poniższych tabelach. Ostatni poziom ulepszenia tego budynku pozwala na uzyskanie bonusu +5% do zdrowia piechoty oraz dodaje moc 2.147.142. Zaleca się zbudowanie przynajmniej dwóch takich obiektów.
Poligon
To miejsce jest przeznaczone do treningu strzelców, w tym zarówno łuczników, jak i kuszników. Osiągnięcie maksymalnego poziomu ulepszenia tego budynku pozwoli na zyskanie korzyści w postaci dodatkowego +5% do ataku strzelców i dodatkowej mocy na poziomie 2.147.142. Zalecam wybudowanie co najmniej dwóch Poligonów.
Stajnie
To miejsce ma za zadanie szkolić kawalerię, zarówno lekką, jak i ciężką. Ostatni poziom ulepszenia tego budynku oferuje korzyść w postaci dodatkowego +5% do ataku jednostek kawaleryjskich oraz zapewnia moc na poziomie 2.147.142. Rekomenduje się wybudowanie co najmniej dwóch Stajni.
Warsztat Oblężniczy
Ten obiekt jest przeznaczony do produkcji jednostek oblężniczych, które mają zastosowanie zarówno w atakach na wrogie miasta, jak i w obronie własnej twierdzy. Jednak najważniejszym elementem obrony miasta są pułapki, a brak wsparcia jednostek oblężniczych naraża Twoje oddziały na ryzyko śmierci od tych pułapek. Wystarczy wybudować jeden Warsztat Oblężniczy. W pełni ulepszony Warsztat dostarcza bonusu +5% do obrony przed oblężeniem.
Szpital
Ten budynek nie służy do szkolenia nowych żołnierzy, lecz do leczenia rannych w trakcie bitwy. Leczenie rannych żołnierzy w istniejącej armii jest bardziej efektywne niż szkolenie nowych jednostek, co oszczędza czas i zasoby. Ulepszony Szpital do maksymalnego poziomu jest w stanie wyleczyć 20 000 żołnierzy. Rekomendujemy wybudowanie co najmniej dwóch Szpitali do momentu osiągnięcia średniej fazy gry.
Konfiguracja Twojej Armii
Twój zasób wojskowy posiada ograniczenie, co oznacza, że musisz dokładnie rozważyć, jakie jednostki chcesz posiadać – niemożliwe jest stworzenie nieskończenie dużego wojska. Twym celem powinno być skomponowanie zrównoważonej armii, co oznacza, że powinna ona obejmować różne rodzaje jednostek piechoty, strzelców i kawalerii. Przykładowo, zestawienie 400 jednostek piechoty, 300 strzelców oraz 300 kawalerzystów w ramach tysięcznej armii zapewnia równowagę sił. Niemniej jednak, taka konfiguracja nie zawsze będzie skuteczna, szczególnie w starciach z innymi graczami, ponieważ rodzaj jednostek wrogów również ma znaczenie. Podobnie jak w kamień-papier-nożyce, pewne jednostki są bardziej efektywne przeciwko innym.
Łucznicy doskonale radzą sobie w walce z kawalerią i jednostkami oblężniczymi. Kusznicy stanowią silną kontrę wobec włóczników. Ciężka kawaleria jest efektywna przeciwko wojownikom, podczas gdy lekka kawaleria ma przewagę nad łucznikami. Włócznicy skutecznie zwalczają lekką kawalerię, a wojownicy są bardziej efektywni w walce z łucznikami.
Przed rozpoczęciem ataku warto skorzystać z opcji zwiadu, aby uzyskać dokładne informacje na temat wojsk wroga. Zbudowanie i ulepszenie Wieży Obserwacyjnej pozwala na pozyskanie szczegółowych danych dotyczących wojsk przeciwnika, takich jak ich wzmocnienia.
Po uzyskaniu informacji z zwiadu, powinieneś dostosować swoją armię do potencjalnego przeciwnika. Na przykład, jeśli armia przeciwnika skupia się głównie na wojownikach, warto wystawić więcej ciężkiej kawalerii.
Atakowanie Potworów
Zanim przystąpisz do atakowania miast innych graczy, warto pocwiczyć na potworach. To pozwala na lepsze poznanie mechaniki walki. Wystarczy otworzyć mapę świata i wybrać jednego z potworów.
Najważniejszą rzeczą do rozważenia przy wyborze przeciwnika jest zalecana „siła wojsk” potrzebna do zwycięstwa. Wraz ze wzrostem poziomu potworów, będą one wymagały wyższej siły bojowej. Na szczęście, posiadając znaczną nadwyżkę siły bojowej, zwycięstwo staje się znacznie łatwiejsze.”
W kolejnych etapach, przed przystąpieniem do ataku, masz możliwość określenia rodzaju i ilości żołnierzy, którzy wezmą udział w bitwie. Przycisk 'wyrównaj’ okaże się szczególnie użyteczny dla nowych graczy, ponieważ automatycznie rozprowadza jednostki w sposób zrównoważony. Rozpoczęcie bitwy następuje poprzez naciśnięcie przycisku 'marsz’, a czas widoczny na przycisku określa, ile czasu potrwa marsz twojej armii w kierunku potwora. Ważne jest, aby zwracać uwagę na ten czas i unikać atakowania potworów, które są oddalone od ciebie o więcej niż minutę. W przeciwnym razie, jeśli inny gracz, który jest bliżej celu, zaatakuje tego samego potwora, twoje oddziały opuszczą miasto bez skorzystania.
Atakowanie miast
Kiedy zdobędziesz wystarczające doświadczenie w walkach PvE przeciwko potworom, będziesz gotów na podjęcie ataków na inne miasta. Rozpocznij ten proces, wybierając cel i klikając na niego.
Oto lista z ustrukturyzowanymi poradami i wskazówkami dotyczącymi systemu bitwy:
- Zwiad: Pierwszym krokiem jest zdobycie informacji o armii przeciwnika przy pomocy opcji zwiadu.
- Profil władcy: Na zakończenie, aby dowiedzieć się więcej o władcy przeciwnika, naciśnij przycisk profilu.
- Planuj dokładnie: Korzystając z tych wszystkich informacji, możesz dokładnie ocenić swoje szanse na pokonanie wroga.
- Rozpocznij atak: Naciśnij przycisk „atak”, aby rozpocząć atak. Jednak pamiętaj:
- Jeśli poziom mocy wroga jest wyższy niż twój, istnieje prawdopodobieństwo, że przegrasz tę bitwę.
- Jeśli przeciwnik jest członkiem sojuszu, możesz stać się celem pozostałych członków tego sojuszu. Poinformuj swoich sojuszników przed atakiem, jeśli jesteś w sojuszu.
- Gotowość smoka: Upewnij się, że twój smok jest przeszkolony i gotowy do wsparcia w bitwie, ponieważ dostarcza on ważnych wzmocnień.
- Tarcza pokoju: Jeśli nad miastem przeciwnika widnieje bańka, oznacza to, że używana jest tarcza pokoju, i nie możesz badać ani atakować tego miasta.
- Brak własnej tarczy: Kiedy rozpoczynasz atak, pamiętaj, że Twoja własna tarcza zostaje wyłączona, co może otworzyć cię na ataki innych graczy.
- Obrona miasta: Zawsze pozostaw garnizon żołnierzy w swoim mieście, aby zapewnić obronę. Nie zostawiaj swojego miasta całkowicie bez ochrony.
- Wzmocnienia: Przed rozpoczęciem bitwy upewnij się, że twoja armia ma wszystkie wymagane wzmocnienia.
To kilka kluczowych porad i wskazówek dotyczących systemu bitwy, które pomogą Ci być bardziej skutecznym na polu walki. Jednakże, biorąc pod uwagę, że bitwy PvP zaleca się w późniejszej fazie gry, nie rozpoczynaj ich przed osiągnięciem szkolenia 10 000 żołnierzy i ulepszenia wszystkich budynków i jednostek. Przeczytaj także inne poradniki dotyczące gry King of Avalon, aby zdobyć więcej informacji i cennych wskazówek.